Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that. Hate multiplies hate, violence multiplies violence, and toughness multiplies toughness in a descending spiral of destruction. The chain reaction of evil – hate begetting hate, wars producing more wars – must be broken, or we shall be plunged into the dark abyss of annihilation
Martin Luther King Jr.
Baptist minister
Velkommen til vores FAQ-sektion! Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, som vores kunder ofte har.
Vi har samlet disse spørgsmål for at give dig en klar og enkel forståelse af vores produkter og tjenester. Hvis du står over for usikkerheder eller forvirring, er du kommet til det rette sted. Vores mål er at sikre, at du har alle de oplysninger, du har brug for, for at træffe informerede beslutninger. Bliv ikke tilbageholdende, hvis dit spørgsmål ikke er repræsenteret her – vores kundesupport står altid klar til at hjælpe dig. Tak fordi du valgte os som din kilde til løsninger og information.
FAQ Item 1
Bemærk, at denne tekst er opdigtet og ikke har nogen reel betydning. Lorem Ipsum bruges normalt som fyldtekst i design- og trykkeindustrien.
FAQ Item 2
Bemærk, at denne tekst er opdigtet og ikke har nogen reel betydning. Lorem Ipsum bruges normalt som fyldtekst i design- og trykkeindustrien.
FAQ Item 3
Ændrede regler om rapportering af utilsigtede hændelser
Den 1. juli 2023 trådte nye nationale regler i kraft, der fastlægger hvilke utilsigtede hændelser (UTH) man har pligt til at rapportere. Reglerne er fastsat i en ny bekendtgørelse om rapportering af utilsigtede hændelser. Samtidig er rapporteringsordningen også blevet revideret, så det er blevet lettere at rapportere utilsigtede hændelser.
De vigtigste ændringer vedrørende rapportering af utilsigtede hændelser fra juli 2023 er følgende:
Alle skal rapportere det samme
Den nye bekendtgørelse præciserer, at alle der udfører sundhedsfaglige opgaver i deres arbejde fra 1. juli skal rapportere det samme, uanset hvor i sundhedsvæsenet man arbejder. Reglerne gælder derfor kiropraktorer, men ifølge sundhedsloven gælder de også for ikke-autoriserede sundhedspersoner, som handler på kiropraktorens ansvar, f.eks. en massør. Reglerne er gjort ens for alle for bl.a. at gøre det lettere at rapportere og at skabe et øget fokus på lokal læring.
Ændret rapporteringspligt
Rapporteringspligten er blevet ændret, så alle der udfører sundhedsfaglige opgaver i deres arbejde, nu har pligt til at rapportere utilsigtede hændelser som:
- har bidraget til eller medført alvorlige eller dødelige konsekvenser for patienten/borgeren
- kunne have bidraget til eller medført alvorlige eller dødelige konsekvenser for patienten/borgeren
- efter en konkret vurdering kan bidrage til læring og forbedring af patientsikkerheden., selvom konsekvenserne af den enkelte utilsigtede hændelse ikke er eller kunne have været alvorlige eller dødelige for patienten/borgeren
Revideret alvorlighedsklassifikation
I forbindelse med rapportering af en UTH skal man i rapporteringsskemaet nu både angive, hvor alvorlige konsekvenser hændelsen faktisk havde (faktisk konsekvens), og hvor alvorlige konsekvenser hændelsen kunnehave haft (mulig konsekvens). De alvorlighedskategorier, man skal vælge imellem, er også blevet ændret fra 5 til 4 kategorier. Desuden er psykiske og/eller sociale konsekvenser for patienten blevet inkluderet som mulige konsekvenser i de nye alvorlighedskategorier.
FAQ Item 4
Bemærk, at denne tekst er opdigtet og ikke har nogen reel betydning. Lorem Ipsum bruges normalt som fyldtekst i design- og trykkeindustrien.
Side om side
Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, som vores kunder ofte har. Vi har samlet disse spørgsmål for at give dig en klar og enkel forståelse af vores produkter og tjenester. Hvis du står over for usikkerheder eller forvirring, er du kommet til det rette sted. Vores mål er at sikre, at du har alle de oplysninger, du har brug for, for at træffe informerede beslutninger. Bliv ikke tilbageholdende, hvis dit spørgsmål ikke er repræsenteret her – vores kundesupport står altid klar til at hjælpe dig.
Side om side
Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, som vores kunder ofte har. Vi har samlet disse spørgsmål for at give dig en klar og enkel forståelse af vores produkter og tjenester. Hvis du står over for usikkerheder eller forvirring, er du kommet til det rette sted. Vores mål er at sikre, at du har alle de oplysninger, du har brug for, for at træffe informerede beslutninger. Bliv ikke tilbageholdende, hvis dit spørgsmål ikke er repræsenteret her – vores kundesupport står altid klar til at hjælpe dig.